Sekretesspolicy

Förklaring om behandling av personuppgifter

Skyddet av personuppgifter i onlinemiljön har blivit en laglig och obligatorisk nödvändighet. Varje operatör måste informera kunden, samarbetspartnern, användaren om behandlingen av personuppgifter och garantera deras förvaring.

SC TERMOFARC TECHNOLOGIES SRL med huvudkontor i Rumänien, Brasovs län, Sacele stad, 118 Brasovului street och registrerat i det rumänska handelsregistret med nummer J08 / 1047/2014, med CUI RO33399146 som operatörsföretag, meddelar dig härmed om personlig bearbetning och lagring data som överförs genom tillhandahållande av tjänster och produkter.

Vad är personuppgifter

Information om den identifierade/identifierbara fysiska personen: namn, efternamn, adress, e-post, telefon, signatur, finansiell information, information som efterfrågas av specifika myndigheter för tillhandahållande av tjänster och produkter, information från ljudvideoövervakning efter kundens besök på en plats som tillhandahåller företagets tjänster, audio-videoövervakning under tekniska supporttjänster, IP, all annan information som behövs för att utföra aktiviteten.
Alla åtgärder (uppsättning av åtgärder) såsom att samla in, spela in, organisera, lagra, anpassa eller modifiera, extrahera, konsultera, använda, avslöja för tredje part genom att överföra, sprida, gå med eller kombinera, blockera, arkivera, radera, förstöra data kan komma in området för personuppgifter (direkt eller indirekt).

Källor för informationsinsamling

• när du använder webbsidan eller applikationer som tillhör företaget kan du begära ifyllande av formulär, frågeformulär (utan skyldighet att acceptera) som är nödvändiga för att tillhandahålla tjänsterna;
• direkta och indirekta transaktioner mellan företaget, partners och användare;
• externa källor som är specifika för offentliga institutioner.

Hur vi samlar in personuppgifter från användare

• direkt;
• använda användarens webbläsare och trafikdata;
• använda cookies.

Direkt insamling av personuppgifter

Att göra en beställning (med eller utan skapande av konto) på denna webbsida kan innebära en begäran om namn, efternamn, adress, e-post och all annan information som behövs för avtals-, fakturerings- och leveransprocessen.
• Avtalsuppgifter bevaras i 3 år (allmänt recept);
• Skatteuppgifter bevaras i 10 år (skattelagstiftning);
• Beställningar kan inte uppfyllas utan ovanstående data.

Inom de supporttjänster som erbjuds kan vi be dig att ge oss ditt telefonnummer eller e-postadress så att vi kan kontakta dig för att lösa ditt problem (andra uppgifter som faller inom kategorin personuppgifter kan begäras vid behov). Kommunikation inom företagets stödtjänster kan spelas in.

Prenumerationen på nyhetsbrevet kommer med en begäran om att förse oss med en e-postadress för en personlig kommunikation, lagringen upphör i och med att samtycket återkallas.

Betalningar som görs till vårt konto behandlas av våra bankpartners, bankinformationen överförs till dem.

Insamling av personuppgifter med hjälp av trafikdata

Under besöket på vår webbsida från vilken enhet som helst ge information såsom din IP-adress, besökstid, plats, besökta sidor. Externa trafikanalystjänster (t.ex. Google Analytics) används uteslutande av oss för att förbättra tjänsterna och för att säkerställa och upprätthålla säkerheten på webbplatsen.

Datainsamling genom cookies (per session och fast)

Cookies används för att komma ihåg lösenord, språkinställningar, filter för att skydda minderåriga, vilka typer av annonser som är godkända eller begränsade, etc.

För vilka ändamål behandlar vi personuppgifter

Företaget identifierar (genom de medel som definieras ovan) potentiella användare som har tillgång till de tjänster som tillhandahålls, övervakar verksamheten i detta avseende, genomför undersökningar och/eller profiler i marknadsföringsaktiviteter, utför interna analyser specifika för de tjänster som tillhandahålls. Företaget behandlar även personuppgifter för att lösa olika juridiska procedurer relaterade till tillhandahållande av tjänster. Arkiveringen av information sker både fysiskt och elektroniskt. Det finns lagreglerade statliga institutioner som kan begära rapporter som innehåller personuppgifter.

På vilken grund behandlas personuppgifter

Lagen som definierar den allmänna dataskyddsförordningen har utfärdats och träder i kraft i Rumänien enligt följande:
– (art. 6 (1) b GDPR) – avser insamling av personuppgifter genom beställningsformuläret;
– (art. 6 (1) c GDPR) hänvisar till de obligatoriska uppgifter som är nödvändiga för utfärdande av fakturor;
– (art. 6 (1) i GDPR) är det nödvändigt att begära samtycket för att kunna använda det